E-faktura

Betala med elektronisk faktura (E-faktura)

Du som hyr parkering av oss och sköter dina bankärenden via Internet kan välja att få dina fakturor via E-faktura. När du är ansluten till E-faktura får du en elektronisk räkning direkt till din internetbank. E-faktura fungerar hos de flesta större banker i Sverige.

Anslutna banker

Är du kund hos någon av följande banker kan du få elektronisk faktura från APCOA Parking.

Swedbank
Nordea
Svenska Handelsbanken
Skandinaviska Enskilda Banken (SEB)
Östgöta Enskilda Bank / Danske Bank
Skandiabanken
Sparbanken Finn

Fler banker kan finnas anslutna. Kontakta din bank för mer information. 

Anmälan

Anmälan görs via din internetbank

Du loggar in hos din internetbank för att komma till anmälningssidan för att ansluta dig till E-faktura. Nästkommande räkning kommer som en elektronisk faktura. Är du osäker kontakta din bank eller gå in på deras hemsida.

Betalning

När du loggar in hos din Internetbank får du meddelande om ny elektronisk faktura. Rutinerna kan se lite olika ut hos olika Internetbanker men principen är densamma, att räkningen kontrolleras för att sedan godkännas. Räkning betalas på förfallodagen. Som vanligt kan du kontakta vår kundtjänst om du har några frågor angående fakturan.

Fördelar med E-faktura

Är du ansluten till E-faktura, slipper du skriva in in post- eller bankgironummer, OCR-nummer, belopp och förfallodag. Alla uppgifter för att göra betalningen är redan ifyllda. Kontrollera bara räkningen på skärmen och godkänn den för betalning. Du får en betalningshistorik på samma sätt som manuellt registrerade fakturor. Du betalar dina fakturor i tid utan risk att de försvinner av misstag. Du behöver inte bevaka och utföra inregistrering av pappersfaktura i datorn. Det blir en lägre miljöpåverkan