Hyr redan parkering

Serviceportalen och lösenord

Serviceportalen är en web-portal där du kan hantera ditt hyreskontrakt med oss. Du kan ändra dina registreringsnummer, byta aviseringsmetod för hyres-avier, se ditt kontrakt, se dina hyresavier och göra nytt avtal. Du finner serviceportalen här: service.apcoa.se

Lösenordet finns på hyres-avin. Är du ny kund fick du lösenordet då du skapade kontraktet eller en länk för att kunna skapa ett lösenord. Om du får din avi via e-post finns av säkerhetsskäl inte lösenordet på din avi.

Av säkerhetsskäl får inte kundservice hjälpa till med nytt lösenord. Du byter själv ditt lösenord när du är inloggad under 'Kontoinställningar'.

Ja, kundservice kan skapa ett tillfälligt lösenord åt dig. Vi ber vi dig följa länken och fylla i kontaktformuläret och skicka in till oss, så återkommer vi med ett lösenord.

Kontakta oss

Hyres-avi och betalningar

Hyresavierna skickas ut senast den 15:e i månande innan hyresperioden start. Hyresavierna skickas ut kvartalsvis med separata avier för respektive månad.

Det beror troligen på att något på ditt kontrakt har ändrats, exempelvis att du har bytt plats. Då kommer en ny faktura för kommande period att skickas till dig. Du skall då slänga/bortse ifrån de tidigare fakturor du fått och betala den nya fakturan.

Vi har enbart autogiro för vårt bolag Xpert Parkering Sweden AB. Du ansöker via din bank, efter att du erhållit den första hyresavi per papper eller e-post. Du ska söka efter det Xpert Parkering Sweden AB. Ange sedan koden som finns på hyresavin. Koden står bredvid referens uppe till höger på hyresavin. Om ansökan går igenom korrekt kommer autogiro fungera från nästa kvartalsavisering. Om ansökan inte går igenom behöver du betala manuellt i väntan på att den går igenom.  

Fyll i blankett du finner via denna länk: www.bankgirot.se/globalassets/dokument/e-formular/Autogiroanmalan_medgivande_till_kontonummer.pdf och skicka den till oss via post. När ansökan har registrerats och godkänts kommer autogiro fungera från nästa kvartalsavisering och du behöver då betala manuellt i väntan på detta. 

Har du fått en hyres-avi som du tycker är fel ber vi dig följa länken och fylla kontaktformuläret och skicka in till oss. 

Kontakt oss

Du hittar dina hyres-avier i vår serviceportal som du hittar här: https://service.apcoa.se

Vi har tyvärr ännu inte autogiro att erbjuda. Däremot kan du kontakta din bank för att nyttja möjligheten till e-faktura. Om ansökan går igenom korrekt kommer autogiro fungera från nästa kvartalsavisering och kund behöver då betala manuellt i väntan på detta. 

Du hanterar ditt kontrakt och din aviseringsmetod i vår serviceportal som du hittar här: service.apcoa.se, lösenordet finner du på hyres-avin.

E-faktura:

Du ansöker via din egen bank. Sök på företag nedan, beroende på vem som står som operatör på avtalet. Operatören står höst upp i vänstra hörnet på hyres-avin. Avierna kommer som e-faktura via banken från nästa kvartalsavisering, dvs avier som avser januari-mars, april-juni, juni-september, oktober-december. OBS det går inte att kombinera olika betalsätt under samma aviseringsperiod. Har du t.ex. e-postavisering kan du inte få e-faktura via banken under samma hyresperiod

Apcoa Parking -> Europark Svenska AB eller Apcoa Parking (olika från olika banker)

Europark Svenska -> Europark Svenska AB eller Apcoa Parking (olika från olika banker)

Xpert  Parkering -> Xpert Parkering Sweden AB

Rationell Parkering -> Rationell Parkeringsservice

Europark Öst -> Europark Öst AB

Avier som avser januari-mars, april-juni, juni-september, oktober-december skickas ut senast den 15:de månaden innan det nya kvartalet. 

Göra förändringar i kontrakt

Vi ber vi dig följa länken och fylla i kontaktformuläret och skicka in till oss så ändrar vi uppgiften.

Kontakta oss

1. Logga in i serviceportalen med ditt personnummer (eller organisationsnummer för företag) och ditt lösenord.

2. Välj ”Hantera platser” under aktuellt garage.

3. Lägg till dina registreringsnummer för bilar som kommer att stå på din plats.

Tips: Du kan lägga till en kommentar för varje registreringsnummer för att du lättare ska komma ihåg vilken bil som du har lagt upp i portalen.

  1. Logga in i portalen med ditt personnummer (eller organisationsnummer för företag) och ditt lösenord.
  2. Välj ”Hantera platser” under aktuellt garage.
  3. Ta bort det registreringsnumret för den bil som inte längre skall stå i garaget.

Bilen måste vara registrerad innan parkering påbörjas.

Tips: Glöm inte att du kan registrera din bil genom din mobiltelefon, gå till service.apcoa.se och lägg till registreringsnumret.

Du kan registrera maximalt 5 st registreringsnummer på en plats men bara en bil i taget kan så klart stå på platsen.

Alla tillstånd är digitala och bygger på att bilen är registrerad i vårt system. Privatperson eller den som är ansvarig för parkeringen på ert företag loggar in och lägger till eller tar bort registreringsnummer.

I serviceportalen kan ni också fylla i namn och adressuppgifter till den som är parkeringsansvarig hos er.

I kundportalen finns möjlighet att registrera upp till 5 registreringsnummer per plats eftersom en person/företaget kan alternera mellan olika bilar. Det är dock viktigt att tänka på att antalet bilar som samtidigt kan vara inkörda i garaget utan kostnad är lika med antalet platser ni hyr. (Föreställ dig det så här; man kan inte parkera bilar ovanpå varandra i en parkeringsruta)

Ex: Företaget AB har en kvot på 2 platser på personalparkeringen. I serviceportalen finns dessa registrerade

Bo Berg ABC111 (tjänstebil)

Bo Berg ABC456 (MC)

Anna Asp ABC444 (privatbil)

Anna Asp ABC555 (brorsans bil)

Kim Karlsson ABC888 (MC)

Birgitta Ek AAA123 (tjänstebi)

---

Företaget AB har möjlighet att registrera ytterligare ett fordon, men måste komma ihåg att bara ha två fordon parkerade samtidigt eftersom de bara har rätt att använda två platser.

Vi ber vi dig följa länken nedan "Kontakta oss" och fyll i kontaktformuläret och skicka in till oss. 

Kontakta oss

Du loggar in i Serviceportalen och går in under "Kontrakt", där kan du ändra aviseringmetod.

Du kan gå in i serviceportalen och skapa ett helt nytt kontrakt eller ställa dig i kö om det finns möjlighet till det. Om du önskar en till parkeringsplats på samma kontrakt ber vi dig följa länken och fyll i kontaktformuläret och skicka in till oss.

Kontakta oss

Uppsägning

Uppsägningstiden varierar mellan olika parkeringsanläggningarna, så vi hänvisar dig till ditt hyresavtal som finns i serviceportalen: https://service.apcoa.se . I avtalet framgår uppsägningstiden.

Alla uppsägningar ska ske skriftligt. Vi ber vi dig följa länken nedan "Kontakta oss" och fyll i kontaktformuläret och skicka in till oss eller skicka ett brev till adressen:

Apcoa Parking Sverige AB
Box 470 24
100 74 Stockholm

Kontakta oss

Någon annan står på min parkeringsplats

Parkeringstillstånd, börja använda parkeringsplats

Apcoa har endast digitala tillstånd, som gäller från den dag du börjar hyra platsen. Det innebär att din/dina bilars registreringsnummer används för att kontrollera om du har parkeringstillstånd eller inte.

Tips: Glöm inte att kontrollera att dina registreringsnummer är registrerade på service.apcoa.se för att slippa kontrollavgift (gul lapp). 

Kan bero på flera saker men en orsak kan vara att du inte har lagt in ditt registreringsnummer i serviceportalen eller att du bytt bil och glömt ändra registreringsnummer i serviceportalen. 

Passermedel (nycklar mm)

Saknar du passermedel så ber vi dig följa länken och fylla i kontaktformuläret och skicka in till oss. 

Kontakta oss

Efter att du kontaktat oss tar det 5-7 dagar innan du får passermedlet.

Praktiska frågor kring parkeringsplatsen

Det är olika för olika parkeringsytor. Läs informationen på hyra.apcoa.se

Annan fråga

Vi ber vi dig följa länken nedan "Kontakta oss" och fylla i kontaktformuläret och skicka in till oss.

Du når oss snabbast på chatt och mail men vill du ändå ringa oss gör du det på 08-556 30670.

Kontakta oss